Analiza, projektowanie, wytworzenie i utrzymanie dedykowanego systemu do rezerwacji miejsc noclegowych z wykorzystaniem najnowszych technologii i rozwiązań IT.
Analiza, projektowanie, wytworzenie i utrzymanie dedykowanego systemu do rezerwacji miejsc noclegowych z wykorzystaniem najnowszych technologii i rozwiązań IT.
1

Przedstawienie klienta

Przedstawienie klienta

W tym projekcie, dla naszego Klienta udało nam się zbudować i rozwinąć dedykowany system IT, obsługujący procesy rezerwacji w organizacji zarządzającej własnymi obiektami noclegowymi. Organizacja, dla której wykonaliśmy ten projekt dynamicznie zaznacza swoją obecność na rynku turystycznym. Kluczowe było dostarczenie Klientowi rozwiązania technologicznego o wysokiej dostępności, wydajności i przy zastosowaniu najnowocześniejszych możliwości IT.

2

Opis projektu.

W projekcie kluczowe było zbudowania dedykowany systemu do rezerwacji miejsc noclegowy dla sieci obiektów turystycznych dla turystów  z Europy Centralnej.. Celem biznesowym projektu było dotarcie do większej liczby turystów, co bezpośrednio  przełożyło się na pełne zwiększenie obłożenie obiektów turystycznych i wzrost sprzedaży.  Przedsięwzięcie wymagało budowanie przyjaznego dla użytkowników systemu, który będzie spełniać wymogi potencjalnych gości danego obiektu turystycznego. Ważne było zidentyfikowanie specyficznych reguł zarządzania obiektami miejsc noclegowych w różnych konfiguracja oraz zarządzanie płatnościami on-line za noclegi poprzez integrację z zewnętrznym system płatności. Dla Klienta kluczowe było znalezienie partnera IT, który będzie w stanie dostarczyć dedykowany system rezerwacyjny według określonych ram i finansowych i czasowych – dosłownie kilka tygodni. Pozyskanie partnera IT, który po wytworzeniu zapewni kompleksowe utrzymanie systemu.

3

Wyzwania klienta.

Wyzwania klienta.

- Pozyskanie rozwiązania IT, który zwiększy sprzedaż miejsc noclegowych – portal turystyczny dostępny w wielu wersjach językowych.
- Obniżenie kosztów zarządzania rezerwacjami w różnych obiektach noclegowych, w tym zarządzanie płatnościami on-line.Pozyskanie intuicyjnego i przyjaznego user experience w obecnej platformie – obecnie stosowane rozwiązanie u Klienta nie spełnia tych wymagań. 
- Wielu interesariuszy reprezentujących (często różne) punkty widzenia reguł zarządzania i rozliczania miejsc noclegowych.
- Chęć zbudowania systemu w oparciu o najnowsze technologie zapewniające między innymi wysoką konfigurowalność reguł biznesowych dotyczących rezerwacji i płatności on-line za miejsca noclegowe.
- Pozyskanie narzędzia IT które umożliwiłoby konkurowanie z konkurencyjnymi obiektami noclegowymi poprzez doskonałość operacyjną rozwiązania IT.
- Zwiększenie sprzedaży - liczby rezerwacji w organizacji turystycznej z wieloma obiektami.
- Zapewnienie doskonałej obsługi użytkownika, dokonującego rezerwacji wybranego obiektu turystycznego.

4

Nasze rozwiązania.

Nasze rozwiązania.

Elastyczne podejście do klienta - nastawienie na pracę zdalną i pracę w siedzibie klienta tylko w przypadku początkowych prac analitycznych przy złożonych tematach.
Nacisk na terminowość w dostarczaniu kolejnych elementów/przyrostów systemu - w wyniku usystematyzowanej, metodycznej pracy (SCRUM) terminowo dostarczaliśmy kolejne funkcjonalności do platformy rezerwacyjnej – zgodnie z umową i harmonogramem.
Zastosowanie technologii responsywnej do budowy platformy rezerwacyjnej.
Organizacja wzorcowego utrzymania i rozwoju systemu – osiągnęliśmy efekt synergii dzięki dobrej organizacji pracy interdyscyplinarnego zespołu wytwórczego, dedykowanego do budowy platformy IT.
Nacisk na ujednolicenie procesów oraz wspólne planowanie pracy, w tym bardzo szybkie reagowanie na potrzebę zmiany.

5

Technologie wykorzystane w projekcie

Technologie wykorzystane w projekcie

-Dedykowany system rezerwacyjny używa technologii responsywnej budowy strony internetowej (RWD) dla całego systemu, która zapewnia poprawne interpretowanie i wyświetlanie na komputerach, tabletach oraz smartfonach.

-Zastosowanie mechanizmów i technologii szyfrowania danych:

a) przechowywanych w bazie danych (dane osobowe, informacje o płatnościach, hasła, inne krytyczne dane),

b) przechowywanych tymczasowo w stacji roboczej użytkownika.

-Zastosowaliśmy zwinny proces analizy i projektowania – Proces analizy został oparty o pracę zespołową, wdrożenie skutecznego procesu weryfikacji i walidacji wymagań zgodnie z BABOK Guide (Business Analysis Body of Knowledge) – zwiększenie jakości wymagań.

-Dostęp do dedykowanej platformy rezerwacyjnej jest dostępny wyłącznie poprzez połączenie szyfrowane (SSL).

-System zapewnia dokładną walidację danych pobieranych z formularzy, danych URL.

-Wysoki poziom zabezpieczenia platformy (OWASP), w integracja z zewnętrznym portalem płatności obsługujących wiele rachunków klienta w zależności od obiektu hotelowego.

-Wysoki poziom niezawodności w obszarze dostępności systemu oraz jego integracji z zewnętrznym systemem płatności.

-Wyznaczenie dedykowanego zespołu utrzymaniowego, który zajmuje się utrzymaniem systemu – rozwój, zapewnienie ciągłości działania systemu.

6

Rezultaty projektu

-Stworzenie unikalnej platformy dla klienta z obszaru turystyki, umożliwiającej między innymi zarządzanie ofertą obiektów turystycznych, dokonywanie rezerwacji i płatności on-line.

-Zbudowanie dedykowanej platformy internetowe umożliwiającej łatwe i efektywne zarządzanie   treścią (CMS), oraz implementacje aktualizacji.

-Wysoka konfigurowalność systemu w zakresie okresowych promocji, kuponów rabatowych dla określonych segmentów klientów itp.

-Wytworzenie wydajnego systemu pozwalającego na wygodne uzupełnianie danych. 

-Zbudowanie platformy oraz wszystkich podstron zoptymalizowanych pod względem wydajności - czasu odpowiedzi systemu, czasy transakcji.

-Zgodność platformy z rozporządzeniami RODO oraz innymi rozporządzeniami prawnymi, w tym rozporządzenia UE.

-Portal rezerwacyjny zawiera dodatkowe funkcjonalności informujące o wykorzystywaniu   cookies  na stronie.

-Dodanie funkcjonalności umożliwiającej wyświetlanie zaprojektowanej informacji o czasowej   niedostępności serwisu z powodów technicznych.

-System umożliwia wprowadzenie treści w czterech wersji językowych: polskiej, angielskiej,   niemieckiej oraz rosyjskiej.

-Korzystanie z platformy rezerwacyjnej nie wymusza instalacji na komputerach użytkowników jakiejkolwiek   aplikacji   wspierającej   działanie   Systemu.

7

Konkluzja

Konkluzja

Przedstawiona platforma do rezerwacji w obszarze turystyczny jest w stanie przetwarzać dane w czasie rzeczywistym. Realizacja ta udowodniła, że jesteśmy w stanie pomóc również krajowym organizacjom w powiększaniu przewagi konkurencyjnej, dzięki technologii – zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów operacyjnych organizacji. Potencjalni goście danego obiektu turystycznego i inni użytkownicy systemu byli także usatysfakcjonowani z możliwości jakie stwarza platforma pod względem intuicyjnej nawigacji UX. Projekt ten był dla nas kluczowy, ponieważ pokazał, że jesteśmy w stanie dostarczyć wartość biznesowa również dla wymagającego sektora turystycznego – w bardzo krótkim czasie kilku tygodni. Obecnie nasz dedykowany zespół zajmujemy się utrzymaniem systemu. 

 

Finalnie, pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zrozumieć złożone potrzeby użytkowników dedykowanych platform rezerwacyjnych i przełożyć je na funkcjonaliści systemu. Kluczowe dla nas było duże zadowolenie naszego Klienta z obszaru turystycznego z jakości naszej pracy.

 

Komandosi IT meldują gotowość i czekają na następne zadania związane z budową dedykowanych systemów rezerwacyjnych!