Podniesienie jakości produkcji w jednej z największych firm produkcyjnych w Europie, obecnej na rynku od ponad 120 lat, dzięki zaawanasowanym analizom rzeczywistych danych produkcyjnych
Podniesienie jakości produkcji w jednej z największych firm produkcyjnych w Europie, obecnej na rynku od ponad 120 lat, dzięki zaawanasowanym analizom rzeczywistych danych produkcyjnych
1

Przedstawienie firmy

Jednym z naszych klientów jest firma z Niemiec, która jest liderem w sektorze spożywczym. Organizacja ta zajmuje się produkowaniem dodatków spożywczych oraz produktów spożywczych.

Przedstawienie firmy
2

Opis projektu

Klient zgłosił się do nas w celu przejęcia problematycznego projektu od obecnego wykonawcy, który w wyniku wielu iteracji nie był w stanie dostarczyć Klientowi stabilnego systemu klasy BI (Business Intelligence) z elementami funkcjonalności do informowania obszaru produkcji (MES Manufacturing Execution System). Klientowi zależało na dokończeniu projektu z końcowym satysfakcjonującym wynikiem współpracy.

Naszym głównym zadaniem było dostarczenie rozwiązania do zaawansowanej analizy danych oraz zaawansowanego raportowania BI oraz MES (Business Intelligence, Manufacturing Execution System).

W związku z naciskiem firmy na jakość obsługi, firma postanowiła zrealizować projekt, który miał podnieść wskaźniki zadowolenia konsumentów z ich produktów spożywczych dzięki wnioskom wynikającym z zaawansowanych analiz rzeczywistych danych pochodzących z produkcji. Dzięki zintegrowanemu systemowi do przetwarzania rzeczywistych danych produkcyjnych, firma chciała zapewnić jeszcze lepszą jakość swoich produktów spożywczych.

Opis projektu

Nasze zadania w projekcie:

  • A- Stworzenie i wdrożenie oprogramowania do zaawanasowanej analizy i raportowania. 
  • B- Przeprowadzenie analiz, które obejmowały dane produkcyjne, ewidencje kosztów, mediów, odpadów, ubytków, błędów w rozliczeniu surowców, listy urządzeń UDT z datami serwisów oraz śledzenie przestojów nieplanowanych i ludzi.
  • C- Rejestracja przyczyn przestojów nieplanowanych, aktualizacja stanów magazynów materiałów.

 

3

Wyzwania klienta

  1. Wdrożenie rozwiązania IT, które zostanie wykorzystane do poprawy procesów produkcyjnych na bazie zaawansowanych analiz procesów produkcyjnych, przy tak dużej i złożonej produkcji praktycznie nie ma możliwości wykonywania zaawansowanych analiz bez dedykowanego rozwiązania IT.
  2. Skuteczne pozyskanie oprogramowania do zaawansowanej analizy rzeczywistych danych produkcyjnych, dzięki którym Klient będzie miał możliwość oceny procesów produkcyjnych i wdrażanie na podstawie tych analiz usprawnień w procesach produkcyjnych.
  3. Głównym wyzwaniem klienta było dokończenie i uratowanie projektu, który był skazany na porażkę.
  4. W ten sposób klient szukał firmy, która podejmie się uratowania ekstremalnie trudnego, złożonego projektu.
4

Nasze rozwiązania

1.Zastosowanie koncepcji pracy opartej na synergii – Dokładne zrozumieliśmy problem klienta i pokazaliśmy, ze jesteśmy zespołem, który jest w stanie pomoc w bardzo trudnych warunkach.

2.Elastyczne podejście do klienta - Nastawienie na prace zdalna i prace w siedzibie klienta tylko w przypadku początkowych prac analitycznych przy złożonych tematach.

3. Zastosowanie analizy biznesowej IT (równolegle analiza i projektowanie) – Przeprowadziliśmy z klientem poszerzony warsztat analizy biznesowej, dzięki któremu wyeliminowaliśmy nadmiarowe, zbędne działania. Warsztaty poprzedzone zostały analizą dorobku, wykonanych prac poprzedniego wykonawcy, w szczególności ocena architektury zaproponowanego rozwiązania.

5

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie

Technologie i procesy wykorzystane w projekcie
  1. W projekcie wykorzystaliśmy takie technologie jak: Java, Qlik View, Qlik Sense.
  2. Rozwiązania z zakresu BI oraz MES (Business Intelligence, Manufacturing Execution System).
  3. Równoległa analiza i projektowanie rozwiązanie.
  4. Wdrożenie planu naprawczego na przedsięwzięcia IT poprzedniego wykonawcy.
6

Rezultaty projektu

  1. Dostarczyliśmy rozwiązania w ustalonym zakresie projektu według ustalonych ram czasowych i budżetu.
  2. Klient był bardzo usatysfakcjonowany z dodanych funkcjonalności.
  3. Udało się zbudować rozwiązania, które wpływają na optymalizację pracy
  4. Klient zyskał korzyści biznesowe, które znacząco przewyższyły koszty realizacji
Rezultaty projektu
7

Konkluzja

Konkluzja

Projekt udało się zakończyć pomyślnie. Klient był zaskoczony naszą pomysłowością i umiejętnościami przekuwania trudnych zadań w rentowane przedsięwzięcia. Otrzymaliśmy również możliwości pracy w zakresie rozwoju i modyfikacji dostarczonego rozwiązania, dzięki dużemu zaangażowaniu i elastyczności w podchodzeniu do wyzwań.

 

Komandosi IT kolejny raz spisali się na medal! Zapraszamy serdecznie do współpracy.

Krzysztof i Tomek Komandosi IT

Zamów estymacje projektu
Zostaw nam numer telefonu a oddzwonimy w przeciągu 2 godzin, aby porozmawiać o Twoich potrzebach!